آیا شما می توانید بنیانگذار استارت آپ پیروز بعدی باشید؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، ایسنا نوشت: آیا بنیانگذاران افسانه ای استارت آپ ها مانند مارک زاکربرگ، ایلان ماسک، لری پیج، سرگئی برین و جف بزوس علاوه بر ثروت زیاد و نفوذ شگفت انگیزی که بر زندگی ما دارند، وجه مشترک دیگری نیز با یکدیگر دارند؟ پاسخ بله است.

آیا شما می توانید بنیانگذار استارت آپ پیروز بعدی باشید؟

یک مطالعه نو ویژگی های شخصیتی مهمی را که در بنیانگذاران پیروز استارت آپ ها مشترک است، نشان می دهد. آی ای با محققی که بیش از 20 هزار استارت آپ را تجزیه و تحلیل نموده تا بفهمد داشتن یک استارت آپ پیروز به چه مواردی احتیاج دارد، مصاحبه نموده است.

این مطالعه نشان می دهد که بسیاری از بنیان گذاران پیروز استارت آپ ها دارای ویژگی های شخصیتی خاصی هستند که احتمال شکوفایی شرکت هایشان را افزایش می دهد.

مطمئنا مزایایی وجود دارند که به افراد اجازه می دهند تا در رقابت ها قدم بگذارند، اما نتایج این مطالعه نشان می دهد که داشتن ویژگی های شخصیتی خاص می تواند کلید ایجاد یک کسب وکار بسیار پیروز باشد.

این ویژگی ها بعلاوه ممکن است برای سرمایه گذاران بالقوه که در پی تصمیم گیری در خصوص این هستند که آیا کسب وکاری که می خواهند ثروت خود را خرج آن نمایند، نتیجه خواهد داد یا خیر، مفید باشد.

این مطالعه که به وسیله گروهی از محققان در دانشگاه نیو ساوت ولز(UNSW) سیدنی، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه فناوری سیدنی(UTS) و دانشگاه ملبورن انجام شد، نشان می دهد که در واقع یک شخصیت واحد برای بنیان گذاران وجود ندارد. در واقع، دانشمندان شش تیپ شخصیتی مختلف را که بنیانگذاران قدرتمند به طور کلی در آنها مشترک هستند، شناسایی کردند که نشان می دهد داشتن یک گروه متنوع از نظر شخصیتی می تواند برای استارت آپ ها کاملا مفید باشد.

ماجراجویی، اعتماد به نفس و سرزندگی سه ویژگی شخصیتی مهم بنیانگذاران استارت آپ های پیروز اسبه طور کلی، جنبه های شخصیتی کلیدی که در پیروز ترین کارآفرینان یافت می گردد شامل علاقه به تنوع و تازگی و استعداد ماجراجویی و آغاز چیزهای نو است. آنها بعلاوه تمایل دارند در مرکز توجه قرار بگیرند و سطوح پایین تری از فروتنی نشان می دهند. علاوه بر این شور و نشاط خاصی را با سطوح فعالیت بالا را می توان در آنها دید.

برای این مطالعه، محققان هزاران شرکت تحت رهبری بنیانگذاران را آنالیز کردند و زبان و فعالیت در حساب های توییتر(ایکس کنونی) آنها را با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشینی تجزیه و تحلیل کردند.

سپس پروفایل های شخصیتی را با اطلاعات بزرگترین پایگاه داده استارت آپ موسوم به کرانچ بیس(Crunchbase) مقایسه کردند تا ببینند چگونه ویژگی های شخصیتی بنیانگذاران با پیروزیت کسب و کار ارتباط دارد.

آنچه که محققان مشاهده کردند این بود که شخصیت بیشتر بنیانگذاران پیروز استارت آپ ها به طور قابل توجهی با جوامع عمومی پنج تفاوت بزرگ دارد.

این یک مدل پرکاربرد از شخصیت انسان است که به پذیرا بودن تجربیات، برون گرایی، وظیفه شناسی، روان رنجوری و توافق پذیری می پردازد.

مصاحبه با یک محقق

آی ای با پروفسور پل ایکس مک کارتی(Paul X. McCarthy)، نویسنده اصلی مطالعه و استادیار در دانشگاه نیو ساوت ولز سیدنی مصاحبه کرد.

پروفسور مک کارتی شرح داد که چگونه دانشمندان از یادگیری ماشینی برای ارزیابی شخصیت بنیانگذاران استارتاپ ها استفاده کردند.

او گفت که آنها بنیانگذاران 25 هزار شرکت در سرتاسر دنیا(شامل غول هایی مانند آمازون، توییتر، تسلا موتورز و بسیاری از موارد دیگر را با استفاده از پایگاه داده صنعتی کرانچ بیس شناسایی کردند.

سپس آنها بنیان گذارانی را که در توییتر فعال بودند شناسایی کردند و از نمونه بزرگی از متن توییت های آنها به عنوان ورودی استفاده کردند. یک الگوریتم یادگیری ماشینی از توییت ها برای استنباط هر یک از ویژگی های شخصیتی آنها در 30 جنبه استفاده کرد.

همانطور که مک کارتی شرح می دهد، از نظر علمی ثابت شده است استنتاج شخصیت با یاری یادگیری ماشینی با استفاده از داده های متنی رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و سایر منابع به مقدار آنالیز های همسر فرد دقیق است.

او بعلاوه به محدودیت های احتمالی چنین رویکردی اشاره نمود، از جمله اینکه افراد ممکن است شخصیت عمومی خاصی را برای پست های توییتر اتخاذ نمایند. آیا پست های آنها واقعا نشان دهنده شخصیت آنها است؟ مک کارتی معتقد است که پنهان کردن شخصیت واقعی خود سخت است.

او بعلاوه گفت که تحقیقات قبلی به وسیله همکارانش در استنفورد در سال 2015 نشان داد که پیش بینی شخصیت مبتنی بر رایانه چقدر خوب عمل می نماید و در واقع دقیق تر از ارزیابی های همکاران، دوستان و خانواده است و از نظر دقت با قضاوت همسران قابل مقایسه است.

این تحقیق آن دسته از ویژگی های شخصیتی را که ممکن است در میان بنیان گذاران پیروز کسب وکار مهم تر باشد، نمایان کرد. ماجراجویی، اعتماد به نفس و سرزندگی، سه مورد برتر معرفی گردید.

چند نفر می توانند بنیانگذاران پیروزی باشند؟

پروفسور مک کارتی بعلاوه در خصوص اینکه چند نفر در سراسر دنیا ممکن است دارای ویژگی های شخصیتی باشند که می تواند آنها را به بنیانگذاران پیروزی تبدیل کند اینگونه شرح داد: ما از الگوریتم زبانی ماشینی استفاده کردیم تا پیش بینی کنیم چند نفر ذهنیت کارآفرینی دارند. با آنالیز یک پایگاه داده بزرگ دنیای از داده های شخصیتی دقیق در خصوص بیش از 686 هزار نفر از بیش از 100 کشور مختلف، به طور میانه دریافتیم که 8.4 درصد از افراد دارای ویژگی های شخصیتی هستند که با کارآفرینان پیروز مطابقت دارد. باید اظهار داشت که یک تیپ شخصیتی واحد وجود ندارد بلکه شش مورد از آن وجود دارد.

این آمار نشان می دهد که از هر 12 نفر، یک نفر ممکن است از نظر شخصیتی، آنچه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین پیروز لازم دارد را داشته باشد. البته، همه آن ها واقعا علاقه مند به راه اندازی یک تجارت نخواهند بود و بسیاری نیز احتمالا فرصت آن را ندارند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آذر 1402 بروزرسانی: 2 آذر 1402 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1948

به "آیا شما می توانید بنیانگذار استارت آپ پیروز بعدی باشید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شما می توانید بنیانگذار استارت آپ پیروز بعدی باشید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید