تفکر پسا متافیزیکی؛ محور اصلی کتاب نو یورگن هابرماس

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، سرویس دین و اندیشه خبرنگاران، یورگن هابرماس، فیلسوف پرآوازه آلمانی، در تازه ترین اثر خود به سراغ تاریخ فلسفه رفته است. بعلاوه تاریخ فلسفه: جلد 1؛ پروژه تبارشناسی تفکر پسا متافیزیکی نام تازه ترین اثر این آخرین به جای مانده از مکتب فرانکفورت است.

تفکر پسا متافیزیکی؛ محور اصلی کتاب نو یورگن هابرماس

هابرماس در این اثر، همان گونه که از عنوانش پیداست، به سراغ تاریخ فلسفه و متافیزیک می رود. هابرماس در این اثر مهم تازه، ایده هایی را بیان می نماید که به توضیح سیستماتیک او از تاریخ فلسفه غرب به عنوان تبارشناسی تفکر پسا متافیزیکی یاری می نماید. این اثر او بسیار فراتر از اثبات ارتباط پایدار تأمل فلسفی مبتنی بر عقل ارتباطی به عنوان منبع جهت گیری در دنیای مدرن است.

وی تفکر غربی را در ارتباط با سنت های فکری مبتنی بر دیدگاه های بزرگ دنیا (یهودیت، بودیسم، کنفوسیوس و تائوئیسم) قرار می دهد که همچنان فرهنگ و تمدن معاصر را شکل می دهند. در عین حال، او زمینه ای را برای تحلیل جلدهای بعدی از نقش سازنده گفتمان ایمان و معرفت در توسعه فلسفه غرب که نتیجه همزیستی منحصر به فردی که مسیحیت با تفکر یونانی با مسیحی شدن امپراتوری روم بوده، می گذارد.

این کتاب 448 صفحه ای سه فصل کلی دارد: در باب مسئله تبارشناسی تفکر پسا متافیزیکی، ریشه های مقدس سنت های محوری و مقدمه ای بر دنیا بینی های محوری.

کتاب پروژه تبارشناسی تفکر پسا متافیزیکی یورگن هابرماس را انتشارات وایلی منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1936

به "تفکر پسا متافیزیکی؛ محور اصلی کتاب نو یورگن هابرماس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفکر پسا متافیزیکی؛ محور اصلی کتاب نو یورگن هابرماس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید