دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک در 2024 ثبت جهانی می شوند؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اختصاص سهمیه سال 2024 ثبت جهانی به دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک اطلاع داد.

دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک در 2024 ثبت جهانی می شوند؟

به گزارش خبرنگاران، عطا حسن پور امروز، 27 آبان ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با پیگیری های استاندار لرستان و توجه ویژه وزیر میراث فرهنگی، سهمیه سال 2024 ثبت جهانی به دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک اختصاص یافت.

وی توضیح داد: کمتر از 60 روز تا ارسال پرونده به یونسکو، فرصت هست و امیدوارم بتوانیم گام بزرگی در راستای برآوردن یکی از مطالبات دیرینه مردم استان و خدمت به کشور عزیزمان برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: بی شک در این مسیر، مسائل و موانع متعددی بر سر راه قرار گرفته است که برای برطرف آن ها، همکاری مدیران دستگاه های اجرایی، شهردار خرم آباد، کارشناسان و همراهی همکاران و اساتید این حوزه هستیم.

دره خرم آباد در مرکز استان لرستان با وجود پتانسیل های طبیعی و تاریخی متعدد گردشگری و معرفی آن به عنوان یکی از نخستین سکونتگاه های بشری، تا به امروز به دلایل متعددی در لیست میراث جهانی ثبت نشده است

حسن پور بعلاوه به پیگیری های ویژه رئیس جمهور در مورد آزادسازی عرصه و حریم قلعه فلک الافلاک اشاره نمود و اضافه نمود: تملک 12 باب مغازه به منظور آزادسازی بخش شمالی عرصه قلعه فلک الافلاک نیز امسال به همین دلیل اجرا شده است.

وی اضافه نمود: تدوین پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک در حال حاضر به صورت شبانه روزی در حال آماده شدن است.

به گزارش خبرنگاران، با ابلاغ علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسئولیت تدوین پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک به عطا حسن پور، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان محول شده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 28 آبان 1402 بروزرسانی: 28 آبان 1402 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1947

به "دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک در 2024 ثبت جهانی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک در 2024 ثبت جهانی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید