روی کار آمدن سلطان کله پاچه، این غذای محبوب کمیاب شد!

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مهدی بذرافکن نوشت: امروز، روزنامه شیراز نوین چاپ شیراز در گفت و گویی با رییس اتحادیه صنف پزندگان شیراز (از رسته کله پز) از کمیاب شدن کله پاچه خام خبر داده است.

روی کار آمدن سلطان کله پاچه، این غذای محبوب کمیاب شد!

ظاهرا یک تهرانی آمده شیراز و کله پاچه های شیراز را بالاتر از نرخ مصوب خریداری نموده و آن ها را راهی تهران نموده است!

آنگونه که صمد روشن ضمیر رییس اتحادیه صنف پزندگان شیراز (از رسته کله پز) گفته، پیش از این کله پاچه خام به صنف کله پز 200 هزار تومان فروخته می شده، اما خریدار تهرانی آمده و با 100 هزار تومان اضافه یعنی 300 هزار تومان کله پاچه های خام شیراز را پیش خرید نموده، نتیجه این که کله پاچه، گران تر از قبل و سخت تر از قبل به دست فروشندگان و مصرف نمایند گان شیرازی می رسد.

حالا این که در شرایط مالی فعلی و قیمت یک دست کله پاچه که تا 750 هزار تومان هم می رسد چه کسانی توانایی خرید این خوردنیِ پرطرفدار را دارند، بماند.

نکته این جاست که اگر ماجرای همین یک فقره کله پاچه خام و چرایی گران شدنش را ببینیم آیینه ای تمام نماست از چرایی گران شدن سایر کالاها؛ چرا که نه؟

باور کنید گرانی طلا و دلار و درهم هم یک چیزی توی همین مایه هاست!

در محصولات باغی مثل لیمو و پرتقال و سیب و انار هم همین است؛ اگر روال معمولی اش طی گردد باغدار با قیمتی منصفانه محصولاتش را به دست مصرف نماینده می رساند، اما این وسط کسانی پیدا می شوند که محصول خوب را می قاپند و نرخ را بالاتر می برند و بالاتر هم می فروشند این وسط فقط مردم هستند که ضرر می نمایند.

از بحث کله پاچه و مخلفاتش مثل زبان و بناگوش و مغز و پاچه و یک جفت چشم و آبگوشت با مغز و سیراب شیردانی دور نشویم.

اصلا بی خیال، همین مخلفاتی که از کله پاچه عرض کردم خودش دنیایی از حرف است؛ زبانم بند آمده. مغزم هنگ نموده. از کدام پاچه نداشته حرف می زنم؟! کدام چشمان سالم؟! اما با این حال نیشم تا بناگوش باز است!

و این حکایت تکراری است و همچنان باقی است ...

منبع: فرارو
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1941

به "روی کار آمدن سلطان کله پاچه، این غذای محبوب کمیاب شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روی کار آمدن سلطان کله پاچه، این غذای محبوب کمیاب شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید