طرز تهیه لازانیا در ماکروویو خوشمزه و سریع

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، یکی از روش های سریع برای تهیه لازانیا این است که آن را در مایکروویو بپزید. با این کار زمان پخت کمتر می گردد و کافی است نکات و فوت وفن های تهیه آن را هم رعایت کنید تا یک لازانیای خوشمزه داشته باشید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه لازانیا با مرغ را آنالیز نموده بودیم و در ادامه قرار است طرز تهیه لازانیا با ماکروویو را مرور کنیم.

طرز تهیه لازانیا در ماکروویو خوشمزه و سریع

مواد لازم برای تهیه لازانیا در ماکروویو

  • لازانیا 1 بسته
  • پیاز 2 عدد
  • گوشت چرخ نموده 450 گرم
  • پنیر پارمزان به مقدار لازم
  • پنیر موزارلا رنده شده به مقدار لازم
  • سس قرمز به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیای در مایکروویو

1. آماده کردن مایه داخل لازانیا

اولین مرحله از طرز تهیه لازانیا در ماکروویو درست مثل طرز تهیه لازانیا در قابلمه است پس ابتدا پیاز را که نگینی خرد کنید و در ماهیتابه ای که روغن ریخته اید، بریزید تا طلایی گردد بعد گوشت چرخ نموده را اضافه کنیدو اجازه دهید تا گوشت قهوه ای رنگ گردد، یعنی تمام چربی هایش را به این روش تخلیه کنید. حالا سس گوجه را اضافه کنید و هم بزنید تا به جوش آید.

2. آبکش کردن لازانیا

اکنون در این مرحله در حالی که مایه میانی لازانیا در حال جوشیدن است، رشته های لازانیا را طبق دستور بسته بپزید و آبکش کنید. برای این کار باید لازانیا را در آب جوش بریزید و بگذارید کمی نرم گردد بعد آبکش کنید.

3. پخت لازانیا

حالا و در آخرین مرحله از طرز تهیه لازانیا ابتدا در ماکروویو پنیر موزارلا و نصف فنجان پنیر پارمزان را مخلوط کنید. در یک ظرف شیشه ای مناسب مایکروویو یک چهارم از ورقه های لازانیا را کف ظرف بگذارید بعد یک لایه سس گوشت و بعد یک لایه پنیری بگذارید و این کار را به ترتیب ادامه دهید در نهایت روی کار را با پنیر پارمزان بپوشانید و ظرف را با قدرت 100 درصد در مایکروویو بگذارید تا به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید در نهایت ظرف را از مایکروویو خارج کنید و اجازه دهید 10-15 دقیقه بماند بعد میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه لازانیا

پخت لازانیا به هر شکل که باشد چه طرز تهیه لازانیا رولی چه طرز تهیه لازانیا در فر با خوراک میت بال باشد کار جذابی است. اما رعایت نکات و فوت وفن های تهیه آن بسیار لازم است.

برترین زمان و درجه پخت لازانیا در ماکروویو

معین کردن برترین زمان پخت لازانیا در مایکروویو کار ساده ای نیست چون بسته به مایکروویو درجه و در نتیجه زمان پخت لازانیا متفاوت می گردد. پس باید با تجربه این مقدار را به دست آورید. اما حداقل دمای توصیه شده 180 درجه سانتی گراد با توان 700 وات است.

دلیل خشک شدن لازانیا در مایکروویو

برای این که لازانیای شما در مایکرویو خشک نگردد باید قبل از پخت لازانیا در مایکروویو حتما روی لازانیا یک لایه سس یا روغن بریزید یا ظرف لازانیا را در فویل آلومینیومی بپیچید و بعد داخل ماکروفر بگذارید.

تهیه سس بشامل برای لازانیا

اگر اهل سس سفید هستید سس بشامل برترین سس برای لازانیاست کافی است آرد و شیر داشته باشید و این سس خوشمزه را برای لازانیا آماده کنید. طرز تهیه سس بشامل را در کتاب کاله بخوانید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 28 آذر 1402 بروزرسانی: 28 آذر 1402 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1951

به "طرز تهیه لازانیا در ماکروویو خوشمزه و سریع" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه لازانیا در ماکروویو خوشمزه و سریع" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لازانیا در ماکروویو خوشمزه و سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید